Content Marketing

DEEL UW EXPERTISE MET UW DOELGROEP!

Content marketing is de manier waarop u uw expertise deelt met uw publiek op een informatieve en betrokken wijze. Het wordt steeds een belangrijker element van een B2B-marketing plan.

B2B content vertelt iets over de ontwikkelingen, de problemen en trends binnen uw markt. Door nuttige informatie te delen, toont u uw expertise en positioneert u zich als een geloofwaardige zakenpartner.

Content vertaalt zich in tal van formaten: blog, nieuwsbrief, video, infographics, presentaties, onderzoek, white papers, … . Het past mee in uw social media strategie en lead generation. Om effectief te zijn, moet u uw content marketing analyseren, evalueren en plannen.

Hieronder enkele punten die belangrijk zijn in uw content marketing strategie:

# Doelgroep – Naar wie is uw content gericht? Op welke vragen kan u een antwoord bieden? Heeft u doelgroepen met verschillende behoeften?
# Boodschap – Wat wil u de lezer vertellen? Wat is uw oproep tot actie (Call to action of CTA)?
# Auteur – Heeft u iemand in huis die tijd en kennis heeft om inhoud te ontwikkelen, of denkt u dat het beter is om dit uit te besteden?
# Budget – Beschikt u over een budget? Content ontwikkeling vraagt enige investering: een infographic heeft een ontwerper nodig, een blog heeft een copywriter nodig.
# Type sjabloon – Wat is het beste sjabloon? Kunt u uw content in verschillende sjablonen (bv: rapport, infographic, blog, tweet )hergebruiken?
# Tijdsschema – Wanneer content delen en wat is de frequentie? Biedt het ondersteuning aan offline activiteiten, zoals een beurs; zo ja hoe past dit in het tijdsschema?
# Distributie – Wat is het meest geschikte kanaal (e-mail, LinkedIn, Twitter etc.)  om uw content te verspreiden ? Wat zijn de kanalen waar uw doelgroep zich bevinden?
# Meten – Hoe en wanneer weet u of uw inhoud effectief is geweest? Wat zijn voor u uw belangrijkste statistieken?

HOE KAN CJ-MAC U ONDERSTEUNEN?

Zoals u ziet, komt er veel meer bij content marketing kijken dan alleen maar af en toe iets plaatsen op een blog of het verzenden van enkele tweets.

Indien u zelf niet de tijd of de middelen heeft om een effectieve content marketing strategie uit te voeren, contacteer mij. Samen met u, bekijken we waar ik u kan ondersteunen in uw content marketing.